Heb je ooit de drang gevoeld om alles te automatiseren? 

Door alledaagse en ondergeschikte taken te vervangen door geautomatiseerde systemen, kunt u zowel tijd als geld besparen terwijl u zich concentreert op meer missiekritieke gebieden van uw bedrijf.

Wanneer “Automation Fever” echter toeslaat, is het gemakkelijk om uit het oog te verliezen wat automatisering zinvol is en daadwerkelijk tijd en geld zal besparen versus welke automatisering u meer tijd en geld zal kosten aan het ontwerpen dan u in werkelijkheid zou besparen.

Wat is automatiseringskoorts?

“Automation Fever” is de wens om letterlijk alles in uw bedrijf te automatiseren. Wanneer het idee van ‘Stel het in en vergeet het’, een manier van leven wordt in plaats van een idealistische mantra. Het is wanneer u logica uit het raam gooit en enorme hoeveelheden tijd besteedt aan het ontwikkelen van systemen en processen die u nooit echt tijd of geld zullen besparen.

Bestaat er zoiets als “Stel het in en vergeet het?”

Nee, het zou wel leuk zijn!

Zowel zaken als technologie evolueren te snel om een ​​echte stel in en vergeet het systeem te laten bestaan.

Als bedrijfseigenaar moet u bij het bedrijf betrokken zijn om te evolueren zoals u dat wilt.

U kunt delen van uw bedrijf met automatisering opzetten en ze een tijdje negeren, maar u moet altijd van plan zijn ze opnieuw te bekijken omdat uw bedrijf is veranderd of de technologie is veranderd.

Wat moet er geautomatiseerd worden?

Hier zijn enkele voorbeelden van zaken die moeten worden geautomatiseerd en die u zowel tijd als geld besparen.

  • Leadgeneratie
  • Langdurige verzorging en follow-up
  • E-commerce winkelwagen verlaten
  • Auto Responders
  • Herzieningsverzoeken
  • Rapportage en
  • Digitale fulfilment

Dit zijn allemaal vrij eenvoudige en basistaken die redelijk eenvoudig te automatiseren zijn met een paar e-mails en enkele timers. Alles wat een vrij lineair proces is, kan worden geautomatiseerd.

Het volgende moet echter goed met rust worden gelaten, tenzij je echt diepe zakken en een onbeperkte hoeveelheid tijd hebt.

Dingen die u NIET moet automatiseren (althans niet volledig).

Processen die over het algemeen menselijk ingrijpen en denken of besluitvorming vereisen, zijn waar u automatisering moet weglaten. Bijvoorbeeld…

  • Personeelszaken
  • Klantenservice
  • Live Chat (in sommige gevallen)
  • Hoog ticketverkoopproces (items die $ 1000 + kosten).

Bovenstaande zijn voorbeelden van gebieden waar u automatisering buiten moet laten. Automatisering kan worden gekoppeld om deze processen mogelijk te maken, maar proberen ze volledig te automatiseren is tijdverspilling.

Tijdens het hoge ticketverkoopproces kunt u bijvoorbeeld automatisering op de achtergrond hebben om uw prospects te volgen, maar u mag verwachten dat u zelf betrokken bent bij het verkoopproces om de deal te sluiten en vragen te beantwoorden die iemand heeft. Voor een hogere ticketverkoop verwachten uw klanten een zekere mate van persoonlijke communicatie om hun zenuwen te kalmeren voordat ze kopen.

Automatisering wordt vaak gezien als een manier om jezelf uit het proces te verwijderen en machines het werk te laten doen. Wat tot op zekere hoogte waar is.

Maar we beschouwen het liever als iets dat u in staat stelt uw klanten beter van dienst te zijn en u niet helemaal te vervangen. Het is een hulpmiddel, geen persoon.

Denk aan de assemblagelijn voor auto’s als voorbeeld. Veel ervan is geautomatiseerd met machines en robots, maar achter de machines zitten nog steeds mensen die ze repareren, programmeren en hun kwaliteit van werking garanderen. Soms geven de machines het werk door aan echte mensen omdat geen enkele machine de menselijke aanraking en een goed stuk werk kan vervangen.